Uw administratie
Als ondernemer in de autobranche kunt u kiezen uit verschillende partijen die ondersteunen bij uw administratieve zaken. Denk hierbij ook aan het maken van facturen, koopovereenkomsten en offertes.
Facturen, koopovereenkomsten en offertes
Voor de belastingdienst dient u alle facturen van uw verkopen en aankopen goed te bewaren. Doe dit in samenspraak met bijvoorbeeld een boekhouder, binnen uw bedrijf of ingehuurd.
Als u steeds meer aan- en verkopen verricht dan is het handig om de facturen te kunnen koppelen aan de gegevens in uw advertenties. Zo is een factuur (of koopovereenkomst of offerte) snel gemaakt. Dit kan binnen Mijn VWE met het handige administratiepakket, ook in uw huisstijl!
Handige archieffunctie!
Meer voordelen zijn dat u de offertes, facturen en koopovereenkomsten kunt uitsturen en dat deze uitgestuurde documenten bewaard worden in een archieffunctie. Handig voor bijvoorbeeld uw boekhouding.
Het is ook mogelijk om uw aangemaakte facturen direct te versturen via de Scanstraat naar uw boekhouder. Het administratiepakket van Mijn VWE is mooi alternatief als u geen prijzig garagesoftwarepakket wilt aanschaffen.
Nodig voor uw btw-aangifte en jaaropgave
Belangrijkste voorwaarde als startend autobedrijf is dat u te allen tijde uw administratie op orde heeft, zodat u deze kunt verwerken in uw boekhouding die nodig is voor btw-aangifte en uw jaaropgave.